http://www.hiradio.net/images/action/124_hiradio.html Half Past Seven.: On 021105, I go with Cowy to Joey Yung's last nite concert.

Thursday, November 03, 2005

On 021105, I go with Cowy to Joey Yung's last nite concert.


It's a good concert and a good nite.

I love Joey Yung coz she's not pretty but being one of the biggest star now in HK, I love Joey Yung coz she loves to sing and she can sing well. I love Joey Yung coz she loves to sing and can do what she likes for her career. Actually, I want to be Joey Yung, and everyone wants to be Joey Yung. She works hard, no matter what cost she has to pay (u all know what I mean), and she succeeds.

The show, especially the last nite, has every element to be a good show: clever arrangement of run-down, clever picking of songs being performed, clever encore moment, clever picking of guest appearance (the sad Wong Kit and one of her mentor), singing wholeheartedly, dancing wholeheartedly. Yes, I just love mass concert like this, when I got older and older. Like I love more and more hollywood blockblaster movies when I got older, that I hate most when I am young and studing in film school. Human changes, I am human, and so I am changed, too.

I must admitted that, many time when I am listening to her performance, I am touched. I almost cry out when she sings for several songs. When I choose to join Easyfinder, I know well I have changed inside. Mass is something, it means some kinds of collective enjoyment, and niche is nothing, at all.

Hope the freshing and bright and lovely Cowy enjoys like I am. Hope she has a good nite too.

3 songs below, melodies all so good and pop in quality, lyrics are written in a manner I should learn to write my words: direct yet in-depth yet touching: one is I like most, one is someone told me to listen b4, and one is what I think in this moment.

Gdnite and sweet dream.
-------

啜泣
作曲:舒文
填詞:林夕
編曲:舒文
監製:舒文

誰明白我想 想一覺熟睡
誰料我竟 參加這派對
期待你陪著我不登對都有趣

就趁你快樂問你喜歡誰
你卻說是否指戀愛伴侶
若是那種 自問怕累
然後我咬著唇勒住眼淚

*如若我肯 撫心去自問
 其實我想 得到你一吻
 然後你承認我 我是誰的候任

 就算我已鑒定你非好人
 也至少換得到一個烙印
 但是我想 並沒有問
 其實你這壞人 從來未為女生虔誠認真*

#我愛你這秘密誰願意去證實
 得到這憂鬱症也不委屈
 將燈光關上後便放心懷念你
 只可惜只夠力啜泣

 我對你再老實難令你變老實
 單戀者都可以勇敢呼吸
 趁你我還未消失
 寧願別公開秘密(明白就公開秘密)
 直到末日#
Repeat*##

其實我想 躲於你附近
其實我想 賭賭我命運
然後我想…

-------

心淡 容祖兒

作曲:徐繼宗
填詞:黃偉文
編曲:唐奕聰
監製:陳永明/舒文

想不起 怎麼會病到不分好歹
連受苦都甜美
我每日捱著 不睬不理
但卻捱不死 又去癡纏你
難道終此一生
都要這麼 不可爭一口氣

*很謙卑 只不過是我太過愛你
 連自尊都忘記
 跌到極麻木 只好相信
 又再爬得起 就會有轉機
 若我不懂憎你 如何離別你
 亦怕不會飛*

#由這一分鐘開始計起 春風秋雨間
 恨(限)我對你以半年時間 慢慢的心淡
 付清 賬單
 平靜的對你熱度退減

 一天一點傷心過 這一百數十晚
 大概也夠我 送我來回地獄又折返人間
 春天分手 秋天會習慣
 苦沖開了便淡#
Repeat*(#)

(說甚麼再平反)
只怕被迫一起更礙眼
(往後這半年間)
只愛自己 雖說不太習慣
畢竟有限 就當 過關
Repeat(#)

-------

分身術
作曲:徐繼宗
填詞:黃偉文
編曲:唐奕聰
監製:舒文

一出街 能重遇你不禁心中暗喜
一轉身 為何又有一個分身的你
這裡有你 那裡有你
每個途人亦似足從前的你

彷彿將 藏在下意識中黑盒揭起
鎖起的 舊愛記憶集體傾巢逃離
四百個你 八百個你
企滿行人路裡 步步露殺機

無謂太過 我欠你什麼這麼迫我
你不是那一天 已撇下我麼
還是我 被害後幻像太多

*怎麼我眼內 人人像你 人人是你
 沿途萬里 完全被封鎖
 前方街角尚有幾多個 徘徊著
 未散的 靈魂在共我拍拖
 你的分身 怎麼緊貼著我
 到底真的假的經已混和*

還是以前的事 不捨得的一個是我

小小的提示 亦會將你清楚記起
不小心 望見某君像你一堂濃眉
看進眼裡 也變作你
陳年舊戲幕幕又揭起

無謂太過 我欠你什麼苦苦追我
你不是那一天 已撇下我麼
還是我 極念舊 後患太多

REPEAT*

還是以前的事 最拋不低的那是我

沒有人懲罰我 完全是我 難平復淒楚
憑空的塑造出幾千個
徘徊著 未散的 靈魂在共我拍拖
那些追憶 本可一躍就過
我偏喜歡給它一再折磨
其實滿懷執著 不甘心的一個是我

0 Comments:

Post a Comment

<< Home